Matematikatanári szak
Tantárgyleírás
2016.
Tantárgyleírás
2016.
A matematika tanítása2G-tk
Óraszám ea/gy |
Kredit ea/gy |
Számonkérés | Modul | Tárgykód ea/gy |
Ajánlott félév |
Státusz |
---|---|---|---|---|---|---|
0 + 2 | 0 + 2 | gyak. jegy. | közös képzés | mm5t2mo6 | 6 | kötelező |
Tantárgyfelelős
Erős | Gyenge | előfeltételek | |
---|---|---|---|
Erős:
A matematika tanítása1G-tk
(mm5t2mo5)
| |||
Erős:
Elemi matematika3G-tk
(mm5t2el4)
|
Irodalom
- Ambrus András: Bevezetés a matematikadidaktikába. ELTE TTK Egyetemi jegyzet.
- Pólya György: A gondolkodás iskolája.
- Pólya György: A problémamegoldás iskolája, I-II.
- Skemp R.: A matematikatanulás pszichológiája. Edge Kiadó 2005.
- NAT és Kerettantervek, tankönyvek.
Tematika
- A problémamegoldó gondolkodás fejlesztése.
- A tapasztalatszerzésre, kreativitásra épülő fejlesztő tanítás fogalma, megvalósításának módszerei, problémái.
- A matematika és az adott téma iránti érdeklődés felkeltésének eszközei.
- A segédeszközök helye és funkciója a matematikai tevékenység fázisaiban.
- Kiemelt területek és matematikai hátterük:
- Az aritmetika és algebra iskolai bevezetésének szakaszai.
- A függvényfogalom kialakításának folyamata, eszközei.
- A nyitott mondatok; egyenletek és egyenlőtlenségek tanítása.
- A geometria tanításának főbb módszertani szempontjai, a szemléletesség szerepe.
- A bizonyítási igény felkeltése, a bizonyítási készség kialakítása.