BSc Matematika Alapszak
Tantárgyleírás
2013.
Tantárgyleírás
2013.
Szimbolikus matematikai programcsomagok
Óraszám ea/gy |
Kredit ea/gy |
Számonkérés | Szakirány | Tárgykód ea/gy |
Ajánlott félév |
Státusz |
---|---|---|---|---|---|---|
0 + 2 | 0 + 2 | gyak. jegy | tanári | mm1c2sp3t | 3 | ajánlott |
elemző | mm1c2sp3e | 3 | kötelező |
Tantárgyfelelős
Erős | Gyenge | előfeltételek | |
---|---|---|---|
Gyakorlat | |||
Erős:
Programozási alapismeretekE
(im1c1pn2)
|
Megjegyzések
- Azonos a tanári és az elemző szakirányon. A téma iránt különösen érdeklődőknek a matematikus/alkalmazott matematikus hálóban szereplő megfelelő tárgyat ajánljuk.
A tematikát kidolgozta:
Szükséges előismeretek
A programozás alapjai.
A tantárgy célkitűzése
Az alapvető szimbolikus matematikai programcsomagok áttekintése, a legfontosabb ismeretek megszerzése a programcsomagokat segédeszközként használók számára.
Irodalom
- A. Iványi (szerk.): Informatikai algoritmusok 1. Komputeralgebra fejezet, ELTE Eötvös Kiadó, 2004.
- A. Heck: Introduction to Maple. Springer, 3. kiadás, 2003.
Tematika
- Szimbolikus programozási nyelvek, fajtáik. Gyakorlati bevezetés: szimbolikus és numerikus számítások, Maple, Sage.
- Használat, formulák, matematikai műveletek. Adatábrázolás és alapvető algoritmusok.
- Struktúrája: kifejezések, átalakítási szabályok, definíciók, minták, eljárások, input és output.
- Számok, matematikai függvények, polinomok és racionális függvények, egyenletek megoldása. Numerikus és szimbolikus műveletek adatokkal és függvényekkel.
- Programnyelv: nyelvi elemek, vezérlési struktúrák, adattípusok, típustesztelés, tömbök és táblázatok, operátorok, belső ábrázolás.
- Rajzolás, 2 és 3 dimenzióban, grafika, animáció.
- Könyvtárak.
- Az interaktív shell.
- Nyelvi bemutató: értékadás, aritmetika, függvények, algebra és kalkulus alapjai, rajzolás.
- Programozás: Python/Sage szkriptek, kódfordítás, adattípusok, listák, tömbök, sorozatok, halmazok, iterátorok, vezérlési utasítások.
- Interfészek: PARI, GAP, Singular, Maxima.
Maple:
Sage: